12 juni

3 ere plaatsen bij NK Jeugd (update Germ, Dido en Lilian)

Afgelopen zaterdag werd in Amersfoort het NK voor jeugd verreden. Namens de WSV Emmen wisselende resultaten. Op het loodzware parcours, waarbij iedere categorie minstens één keer de galgenberg moest beklimmen, kwam iedereen doodmoe boven. Voor de WSV waren er 3 ere plaatsen. Bij de meisjes cat 1 werd Dido Jalving 5de, bij de meisjes cat 2 werd Lilian Moes 9de en bij de jongens cat 7 werd Bjarne Hemme 4de. Hieronder de verslagen van Germ, Dido, Lilian, Marthijn, Luco en Bjarne.

Germ Menzen

Hallo, mijn naam is Germ Menzen en ik ben 8 jaar oud. Sinds augustus 2016 ben ik lid van de WSV Emmen. Op 31 mei kregen mijn papa en mama een mail met daarin een uitnodiging om mee te doen met het NK. Dit vond ik een hele eer en had niet verwacht dat ik mee mocht doen, omdat ik nog maar 3 wedstrijden heb gefietst. Voor de NK heb ik extra getraind, want ik wou heel hard rijden op het NK. Mijn fiets is voor het NK nog nagekeken en er is een nieuw stuurlint opgekomen. Op 10 juni was het dan zover. Ik ben samen met papa naar Amersfoort geweest. Achter in de auto lag de fiets en we hadden ook nog  een koelbox mee met eten en drinken. Toen we in Amersfoort op de parkeerplaats waren zei een meneer dat het nog heel ver lopen was naar de start. Hij heeft ons uitgelegd waar we dichter bij konden parkeren. Nadat we de fiets uit de auto hadden gepakt heb ik mij aangemeld bij het secretariaat. Bij het NK was er ook een clinic met stuntfietsen zonder zadel. Hier heb ik voor de wedstrijd ook nog op gefietst en ben ik hard gevallen. Er kwam bloed uit mijn been. Daarna moest ik naar de verzet controle en alles was gelukkig goed en mocht ik wachten totdat de wedstrijd begon. Ik  moest mij achteraan opstellen. Het was erg cool dat we weggeschoten werden met een echt pistool. Het starten ging erg goed, ik heb er direct een paar ingehaald. Het was een zwaar parcours met een hele zware beklimming. In totaal moest ik 6 rondjes fietsen. Na 5 rondjes was ik erg moe, maar heb toch doorgefietst. Het laatste rondje moest ik nog iets verder de heuvel op en dat vond ik erg moeilijk. 100 meter voor de finish kon ik echt niet meer en moest ik even stoppen. Toen kwam papa ook de heuvel op en een meneer van de organisatie heeft me aangeduwd zodat ik ook kon finishen op mijn eerste NK. Uiteindelijk ben ik 27egeworden van de 34 en daar ben ik best trots op. Ik vond het supergoed dat iedereen mij heeft aangemoedigd, dat heeft veel geholpen. Ik heb een superleuke dag gehad en hoop dat ik volgend jaar weer mee mag doen met het NK.

Dido Jalving

Dido vond het "gewoon" een wedstrijdje. Eenmaal aangekomen probeerde we haar uit te leggen dat het zwaar was, de bult op 5x, en dan nog naar de finish, nog iets steiler, maar Dido zei "dat kan ik wel hoor". Ze vertrok dus ook heel zelfverzekerd met een mooie start. Wij dachten nog, ja, maar straks komt het, het volhouden dat is voor Dido nog het "ding". Maar ze bleef maar doorgaan......tot aan de finish bleef ze vechten, op het laatste nog proberen 4 te worden. Ze kwam totaal uitgeblust over de finish, kon even niet van de fiets afkomen en tilde haar hoofd op en zei, zie je nou, ik had het papa gezegd, ik word 8 of beter. Ik heb gewoon 1 zwaarder geschakeld van de bult af en dan hard trappen ,niet remmen in de bocht zei papa, en steeds maar rechts blijven zei Gelmer, daar heb ik naar geluisterd, dat was de glue, volgens haar. Ze was helemaal trots, ze mocht op het podium! En al haar wielerspullen(fiets-kleren-helm-BEKER) mochten mee naar school. Daar was het allemaal om te doen.

TROTS zijn wij!!

Lilian Moes

Dit was voor mij de 2de keer dat ik naar het NK mocht, nu wilde ik weer net zo goed fietsen als vorig jaar en dat is gelukt, alleen vond ik het klimmen erg zwaar maar ben ik ondanks dat 9de geworden van de 23 meisjes, ik ben daar super blij mee en hoop dat ik volgend jaar weer mag meedoen.

Groetjes Lilian Moes

Luco Bos

Luco Bos ging prima van start echte in de afdaling ging zijn ketting helaas 2x eraf. Hierdoor miste hij de aansluiting en was zijn uitslag iets teleurstellend. Voor Lco was het zijn eerste NK. Ondanks het kettingprobleem was het een superervaring en heeft hij genoten.

Marthijn Berends

Vol goed moed gingen we naar Amersfoort, wat had ik er een zin in.

De voorbereidingen waren goed geweest al waren er de laatste week wat mankementen aan mijn fiets. Maar er werd gezegd dat alles goed was. De ketting zou iets te lang zijn en er is een schakeltje tussenuit gehaald.

De start is wel eens beter gegaan maar ik kwam redelijk goed weg. Ik stond redelijk achteraan dus ik ben direct gestart met een inhaalrace. Ik had al diverse kinderen ingehaald totdat bij de tweede beklimming tot overmaat van ramp de ketting er afvloog. Iemand heeft me snel geholpen om de ketting er weer op te doen maar de aansluiting met het peloton was ik kwijt. Ik heb nog geprobeerd om de achtervolging in te zetten maar er was geen redden meer aan.

Onderweg begon het schakelsysteem ook nog te haperen en toen de ketting in ronde 5 er weer afvloog, ben ik gestopt boven op de Galgenberg. Wat een teleurstelling!

Op de terugweg hebben we de fiets naar de maker gebracht en wat bleek: de ketting en het verzet bleken versleten. Alles komt er nu weer nieuw op zodat ik dit hopelijk niet weer mee hoef te maken.

Groetjes Marthijn

Bjarne Hemme

Met een bruiloft op de vrijdag in de benen van mijn nichtje, trok met goede moed naar Amersfoort. We hadden donderdag het parcours nog even verkend en ik had er zin in. De voorbereidingen waren goed en ik voelde me lekker. De start en de eerste ronden gingen hard, maar ik had mij voorgenomen om in het peloton te blijven zitten. Ik had de verwachting dat we met een groep aan zouden komen en dan met de sprint proberen toe te slaan. Onderweg hoorde ik wel dat ik naar voren moest, maar ik bleef rustig zitten. Ondanks wat ontsnappingspogingen, kwamen we toch met een redelijke groep in de laatste ronde. Het moment om van voren te gaan zitten. Kort voor de finish heb ik de sprint aangetrokken, maar helaas er kwamen renners mij voorbij. 5 meter voor de finish lag ik nog derde, maar met een paar centimeter viel ik net naast het podium. Maar met een 4de plek ben ik best tevreden alleen als ik nou ..... Tja. Er komen vast nog wel meer kansen.

De uitslagen

Cat 6 J Thijmen Paardekooper 31, Niels Nooijen  51

Cat 6 M Thessa Langen 36

Cat 7 J Bjarne Hemme 4

Anniek Zwiers heeft nog een paar mooie foto's gemaakt. Zie hiervoor de link.