25 augustus

Vattenfall Cyclassic, 3-daagse etappe koers voor nieuwelingen!

Afgelopen weekend reden 6 nieuwelingen, Niels, Christian, Jon, Justin, Martijn en Stan  in- en rond Hamburg de "Vattenfall Cyclassic". Hieronder leest u het wedstrijd verslag van Niels.

Met dank aan Anneke voor de foto's.

Vattenvall 2014,

Donderdag 21 augustus zijn we vertrokken naar Kakenstorf waar we gingen overnachten. We waren lekker op tijd aanwezig. De eerste etappe was in Otter, 8 km van ons verblijf af. We hadden om 17:00 een ploegenpresentatie, de wedstrijd begon om 17:45. Aan de start stonden 132 renners, met teams uit Duitsland, Polen, België, Frankrijk en Nederland. Deze koers ging bij mij niet lekker ik had bijna direct weer kramp in mijn bovenbenen hetzelfde als in Enter, was dan ook blij dat ik bij het peloton kon blijven. Na wat te hebben gesleuteld aan mijn fiets, zadel hoger gezet kijken om te kijken of dat het probleem veroorzaakte,  hadden we dag twee eerst `s morgens een tijdrit. Dit ging al een stuk beter dan dag één. Toch was dit nog niet  helemaal super; ik had de 26ste tijd. 's Avonds hadden we een wedstrijd in Buchholtz hier zat een behoorlijke klim in en ook een snelle afdaling. De eerste 10 rondes gingen weer stroef maar daarna had ik het goede ritme te pakken. De laatste 5 ronde begon het te regenen met een behoorlijke wolkbreuk, hier ben ik in het peloton gefinisht. We kwamen best laat terug in ons verblijf dus douchen en naar bed . De volgende dag: zaterdag gingen we naar Hamburg. Ik heb daar vorig jaar ook gefietst  maar nu was het rondje andersom, we moesten 35 rondes van ongeveer 1,8 km en dit was voor mij de beste wedstrijd van deze meerdaagse, in de laatste bocht zaten we met vijf man van de WSV Emmen voorin en ben ik als 14de gefinisht. In Hamburg zijn we alle 6 bij de eerste 40 gefinisht. En 4e ploeg van de dag !! In het algemeen klassement ben ik als 22 geëindigd, Christian als 35ste ,Martijn al 46ste ,Jon als 53, Justin als 63ste en Stan als 78ste. Er zijn uiteindelijk 107 gefinisht van de 132.