Arjen van Putten en Laurel ter Braak eindwinnaars JouwHypotheek populaires

De laatste populaires van dit seizoen was er een met uitdagingen.
Het weer, het aantal deelnemers eerst 7 aanmeldingen, toen 11 en uiteindelijk 14 deelnemers: de “die hards”. En dan nog een bericht van onze huisfotograaf dat hij  gevallen was en een aantal ribben had gekneusd en daardoor niet kon komen. Beterschap Fred!

In de kantine was alles gereed gemaakt voor een hapje en een drankje na de wedstrijd en de prijsuitreiking voor renners en sponsoren.
Uiteindelijk hadden we welgeteld 14 renners aan de start. Doordat het al flink regende, had de wedstrijdleiding besloten de wedstrijd in te korten en de opwarmrondes over te slaan.
Dus direct vanaf ronde 1 werd er gekoerst en er ontstond een kopgroep van 4 personen: Quinten Vos, Niek Dam, Daan Koning en Karel Overduin. Deze bouwden per ronde de voorsprong uit. de tussensprint werd gewonnen door Karel Overduin. ondertussen was Daan Koning uit de kopgroep weggevallen en daar kwam Arjen van Putten voor in de plaats.
Na half koers werd het peloton op een ronde gezet. Ondertussen waren een aantal renners uitgevallen door een “lekke band”,
Waaronder Tijmen Eising en Jacky Lotterman, zij zochten een droog plekje in de jury wagen.
De regen maakte het wielrennen bijna onmogelijk, waardoor de jury besloot dat er na 45 minuten wedstrijd gesprint kon worden voor de overwinning en Arjen van Putten kwam als eerste over de meet. Niek Dam werd 2e en Quinten Vos 3e.
Bij de dames reed Laurel ter Braak naar de eerste plek, en Jessica Lantinga was 2e.
Groot compliment aan de renners die het vandaag aandurfden!!

In de kantine werden de sponsor bedankt, dat was voor dit jaar Jouw hypotheek in Emmen.
De Fred Haikens bokaal  was voor Arjen van Putten met een tijd van 2.05.211 met een gemiddelde van 52,8 km per uur.
Diezelfde Arjen van Putten won ook het eindklassement, Willem Jan Belt was 2e, en de afwezige Patrick Nieuwenhuis werd 3e.
Laurel ter Braak won wederom het eindklassement. Jessica Lantinga 2e en de eveneens afwezige Diana Boeser 3e. Zij werden allen in  de bloemetjes gezet.