Goud, zilver & brons op het NK wielrennen 2024

NK wielrennen 2024 in Zuidland.

In het streekdialect spreken ze het uit als Sland, dus wij voelden ons er wel thuis. 11 renners hadden zich geplaatst, 3 renners hadden een te volle agenda, 8 renners stonden er aan de start.

We begonnen de Slandse ochtend al vroeg met Valerie aan de start. Valerie had een goede start met 3 rensters was ze ontsnapt. Ook samen met haar medevluchters ging het voor haar te langzaam, want Valerie had iets extra in de benen. Ze snelde ervan door en reed solo alseerste naar de finish. Trots loopt ze al de hele dag in haar kampioenstrui.

Janine mocht daarna aan de start verschijnen in deze categorie werd slag om slinger gedemareerd wat uiteindelijk in de laatste ronde resulteerde in een kopgroep, Janine spurte hieruit naar mooie 3 plek!

Pepijn mocht vooraan starten, een mooie start en reed het begin van de race mooi vooraan. Misschien iets te veel gegeven en in de middenmoot op een 18e plek geëindigd.

Rafaél heeft een dijk van een wedstrijd gereden. Tot de laatste bocht, achter een valpartij tot stilstand en door na de finish, plek 20ste teleurgesteld maar tevreden.

Joren reed ook een zeer sterk NK, de hele wedstrijd voorin het peleton, maar had de pech net op een slechte plek te rijden in de eindsprint, hij eindigde keurig als 8e.

Maud reed sterk mee in de achtervolgende groep, de kopgroep hadden ze bijna te pakken, maar helaas lukte dat net niet. Ze eindigde op een mooie 14e plek.

Lieke reed haar 4e wedstrijd op de weg, ze reed super sterk mee in de kop van het peleton. De finale werd ontsiert door een valpartij. Dit was in het voordeel van Lieke die hier mooi omheen stuurde en reed in een machtige eindsprint naar de 2e plek.

Micha mocht om 18.30 als laatste aantreden. Onder dreigende wolken gingen 79 renners van start. Halverwege de race begon het te regenen en dit zorgde voor veel valpartijen. Micha reed vooraan mee in de achtervolgende groep. Heel even leek het dat ze de aansluiting zouden maken, maar helaas lukte het niet. Toen de regen viel speelden ze op safe, Micha eindigde op de 30e plek. En was blij dat hij op z’n fiets is blijven zitten.

De dag om 7.30 begonnen en om 22.00 het avond eten besteld dat was een lange maar hele gezellige dag met elkaar.

Al met al geweldige mooie prestaties van onze jeugdrenners