Tien podiumplaatsen voor WSV Emmen in Gasselte

Afgelopen zaterdag werd het Noordelijk winterseizoen geopend met een ICW-wedstrijd in Gasselte.
De eerste in een lange rij, want coördinator Luit Ottema is erin geslaagd om maar liefst 12 ICW-wedstrijden op de kalender te krijgen, waaronder die in Dalen (2 november), Coevorden (24 november), de Avondcross op de Meerdijk (14 december) en de sluitingswedstrijd in de Kibbelkoele (2 februari). Een mooi programma en voor velen een prima gelegenheid om de conditie op peil te houden. Zo’n 200 deelnemers maakten daar zaterdag dankbaar gebruik van, waarbij we in totaal 21 WSV’ers hebben “gespot”. Dat leverde bovendien ook nog eens tien mooie podiumplaatsen op. Een uitstekend begin !!

In Gasselte was het dankzij de ideale weersomstandigheden en alle vriendelijke mensen uitstekend vol te houden langs de boorden van ’t Nije Hemelriek. Door onverwacht oponthoud misten we helaas de eerste jeugdwedstrijden. Dat was jammer, want daardoor misten we meteen ook de eerste podiumplaatsen van Rafaël Horsman (2e) en Sven Ahlers (3e). Ook hadden we graag het eerste optreden gezien van enkele nieuwkomers, zoals Jonne Lemstra uit Tiendeveen en Collin Stienstra. Een volgende keer dan maar.

In categorie 4/5 scoorde WSV Emmen met Willem Jan Belt, die de hele wedstrijd ruim aan de leiding ging. In deze categorie sleepten onze MTB’ers podiumplaatsen in de wacht met Thijs Potters (3e), Anouk Feringa (1e bij de meisjes) en Tamar Dronkert (2e bij de meisjes).

In categorie 6/7 kwam Maurits Blaauwgeers op het podium. Hij finishte knap als 3e achter het ongenaakbare Peddelaarsduo Mads de Roos en Danny Turkstra. Daniël Hessels debuteerde bij de nieuwelingen en hij deed dat voortreffelijk met een 2e plaats achter Thijs van der Molen. Vader Mark Hessels werd 3e bij de heren 40+ en Marlies Vos reed overtuigend naar de overwinning bij de dames.